tisdag 28 oktober 2014

Jag är en konstnärssjäl

 

Jag är en konstnärssjäl. Jag uttrycker mig genom fotografi, ord, sång och målningar. Har alltid gjort det. Och jag ser världen som en tavla, som man kan fylla med vad man vill.

Den här bilden hittade jag igår bland mina papper, böcker och häften. En av de mer färgglada målningar jag har gjort. Satt en sommardag och målade. Tänkte inget extra, utan bara skapade. Ingen baktanke. Endast Flow. Och skall jag ge mig själv en komplimang så tycker jag om den här målningen. Jag ser hela tiden nya saker i den.

Och ska jag vara ärlig så är det nu på senaste år som jag har mina stunder då jag bara vill sitta ner och måla. Har egentligen inte gillat "bildkonst" i skolan, och var en av de få tjejer som valde att inte välja bildkonst i högstadiet, utan valde teater, fotografi och att skriva istället (bara en massa konst det också). För på bildkonsten så fick man en uppgift, något att måla, och vet ni vad? Kreativitet kan man inte tvinga fram. Visst, säger någon åt mig att rita en elefant, så gör jag det. Men elefanten blir så mycket bättre om jag får göra det av mig själv. Med känslor.

Och det är så jag funkar.

IMG_1910

2 kommentarer :

  1. Det var en väldigt fin bild du har målat! :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för kommentaren! :)

    SvaraRadera