torsdag 2 oktober 2014

Inte telefonens dag idag

Hade egentligen planerat ett fint "helg halleluja" blogginlägg till kl. 15:00 idag, men kom mig riktigt inte till datorn. Istället så körde jag raka vägen till grannbyn, eftersom jag skulle hämta hem min telefon som varit på service. Körde lycklig hem igen för att kunna återförenas med den. Men under nån timme så hann den stänga av sig själv 10 gånger. Så skall inte en telefon som just fått kretskortet bytt, bete sig.

Fick ta och åka tillbaka till grannbyn för att lämna tillbaka spektaklet.

Det kan ju verka i bloggen att jag är harmonisk, massa katter och lugna hav. Men är klockan närmare matdags, jag har varit igång sedan halv 6 på morgonen och skulle helst bara velat hoppa i duschen och sen äta en massa mat, så är jag inte på så gott humör. Sa åt dem vid telefonbutiken att de får skriva en "fin lapp" om att de får banne mig ta och skicka en ny telefon åt mig från samsung. Tålamod är inte riktigt min starka sida när jag är hungrig.

Men när jag kom hem igen så fick jag äntligen påbörja min helg halleluja. Fixade i ordning en plättsmet som fick gosa sig medan jag tog en lång och varm dusch och hade hårinpackning. Sen stekte vi plättar. Jag skyller på den glutenfria smeten att när kärlekens plättar var färdigstekta så höll jag ännu på med min första. Men efter att ha fått mat i mig, plättar med sylt och eko-banan så blev jag lite gladare.

Har haft soffmys och tittat serier med kärleken sen dess, och har det nog faktiskt bra. Att ens största problem ska egentligen vara en telefon som bara är trött, är helt okej. Det finns ju de som har det värre.

Och det blir ett bildlöst blogginlägg, för jag har inte haft tid att fotografera idag. Nya tag i morgon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar