tisdag 28 oktober 2014

Idag är jag glad för

Godmorgon / god förmiddag. Det beror bara på vilken tid på dygnet du steg upp. Själv steg jag upp för lite mer än en timme sen. Har suttit och surfat runt och druckit måriskaffi sen dess, och njuter av min lediga dag. Solen skiner och himlen är... nej nu skojar jag (tittade ut genom fönstret). Himlen som varit blå, är nu grå. Och nej, vad är det jag ser? Det blåser.
Lite rim så här från morgonen. Det hade varit riktigt prima väder från morgonen, och jag hoppas det svänger tillbaka lika snabbt som det blev grått väder. Nog för att "det finns inga dåliga kläder", men kroppen och knoppen mår faktiskt bra av att få se lite solsken.

Annat då? Idag är jag glad för:
- sovmorgon och ledig dag!
- att jag är finlandssvensk. En telefonförsäljare har hunnit ringa till mig idag, och självklart svarade jag. Mitt i allt har man ju vunnit något. Men när jag låtit människan talat på finska så förstod jag att de istället ville jag skulle köpa något. Så ja ba: "Ursäkta miiig, kan du tala svenska?" T.försäljare: "Anteeks, ai mitäH?" ja ba: "SVEEEEENSKAAAAAH". Och så var samtalet avslutat.
- Jag är lugn och harmonisk.
- Att jag har fått sova som en stock hela natten. Utan att vakna klockan 4 som jag mystiskt har gjort nu före några dagar. Säkert ett spöke.

Och listan blir förhoppningsvis längre idag. Jag har ju bara suttit i still nu i en timme :D Vad är du glad för idag?

(och jo, så är jag glad över kärleken och våra tre katter. så här söt var Fantomen för några dagar sen när han sov, och ännu sötare när han är sur på Mohicana som störde honom. :D hahaha)

IMG_1811 IMG_1813

2 kommentarer :