torsdag 23 oktober 2014

Har ba "mårat åpå"

Dagen som började med att herr Fantomen stod på min mage och väckte mig genom att slicka på ansiktet mitt har "mårat åpå". Även som jag sovit längre än jag brukar så var jag lite småtrött, blödde näsblod för tredje dagen i rad och var smått förbajskad på tanden de har "fixat". Det tar ännu ont att tugga med tanden, och så ska det tydligen inte vara. Speciellt inte om det inte var ont i tanden förrän tandläkaren var där och borrade i måndags. Men så tänker jag att, egentligen är det ganska härligt hur de enda hälsoproblemen jag har nuförtiden är tandvärk och lite näsblod. Det kunde ju vara värre.

Var också till hamnen en sväng idag och blev överraskad. Vid strandkanten så har det blivit is. Inte tjockt, men ändå. Som en påminnelse om att det kan inte vara sommar eller höst för evigt. Vintern är på kommande.

Bytte till vinterringar idag på bilen, för att jag så säkert som möjligt skall kunna köra till och från Jakobstad i morgon, ifall det skulle bli halt. Gick ju helt bra, förutom att jag surade lite mellan varven. Gjorde allt själv, förutom att sambon fick spänna åt bultarna så det verkligen skulle sitta fast.

Och dagens middag blev köttbullar av älgkött. Med svampsås och klyftpotatis. Åh gudars vad gott det blev. Ibland kan jag mer är korvsås och risgrynsgröt.

Det var dagen som varit. Här är bild från idag vid hamnen.

IMG_1709 IMG_1719

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar