fredag 24 oktober 2014

Första snön

Ibland är det nog bra att vara förberedd innan man ska iväg någon längre bit. Jag bytte ju till vinterdäck igår och kollade luften i alla hjul. Och vet ni vad? DEN FÖRSTA RIKTIGA SNÖN HAR FALLIT INATT! (den som föll i september räknas inte. Det var alldeles för tidigt).

Jag som egentligen inte tycker om snö, kyla eller vintern överlag (säger jag ju i alla fall) får varje år vid den här tiden och första snön, världens myskänsla i kroppen. Åh så fint det blev! Och ljust. Mys mys mys.

Och jag steg upp tidigare än jag hade tänkt, men får god tid på mig att dricka måriskaffi, blogga, äta frukost (köttbullar blir bra frukost), tvätta upp mig och fara via stan och shoppa lite innan jag åker vidare till Jakobstad. Senare idag så far jag tillsammans med mamma på Mia Törnblom-föreläsning, och det ska bli så kul!

Gick ut för att ta en bild av den första snön, men vågade mig inte längre än till terrassen, för jestas vad det stormar idag!

IMG_1754

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar