tisdag 28 oktober 2014

Facebooksida och promenad med hästar

Har i flera veckor tänkt tanken och varit på väg att göra en egen facebook-sida till bloggen, men fick fart på mig först när jag fick en förfrågan att göra en facebooksida. Så klickar du här eller på facebook-ikonen i sidospalten här på bloggen så kommer du till facebooksidan. Gillar du sidan så kommer du aldrig att missa ett inlägg jag skriver, det blir lätt att få kontakt med mig och jag håller er uppdaterade med mina tankar och sidan skall vara öppen för diskussion. Alla är välkomna!

Efter att jag lagat facebooksidan så la jag på mig sportkläderna och for iväg till Eleonor. Vi tog varsin häst och for ut på promenad.Var riktigt skönt och kul att få umgås och vara ut i det vackra vädret. Solen hade börjat skina tillbaka. Började med att gå med ponnyn Tinka, men Eleonor är duktig att få mig utanför min comfort zone, och mitt i allt hade jag nordsvenska vallacken Torsten bredvid mig istället. Det är en stor häst och man känner sig liten bredvid honom. Men båda två (torsten och jag) höll oss lugna och det gick riktigt bra. Jag har ju aldrig varit en hästtjej, men sakta och säkert börjar jag bli mer bekväm tillsammans med hästarna.

Sen bjöd Eleonor på kaffe och glutenfria chokladkex och jag tittade på när hon bakade bullar. Pratade om allt möjligt och hade det trevligt.Åkte sen hem tillbaks, och här sitter jag nu hemma. Nöjd och belåten med dagen, och än är den inte slut! Oj, vad jag tycker om dagar som dessa.

Här är några bilder från idag.

IMG_1932

Torsten

IMG_1940

Torsten

IMG_1944

Jag med mina fina sportkläder och Torsten som var så lugn och fin idag. Spännande att gå med honom, då han inte är en av de mindre hästarna.

IMG_1953

Tinka, Eleonor och Torsten. Tack för idag!

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar