lördag 11 oktober 2014

En härlig lördagsmorgon

Godmorgon. Här sitter jag en sen lördagsmorgon och är på min sista kopp måriskaffi. Njuter av att ha fått sova länge. Att kaffet var färdigt laddat när jag steg upp på morgonen. Och kärlekslappen som var bredvid kaffekokaren.
Och så funderar jag lite vad jag skall ta och hitta på nu på förmiddagen. Hade ju tänkt åka iväg på skogsväg för att möjligtvis kanske se och fotografera några häftiga djur. Men så kom jag på att det är älgjakt. Och jag vill inte störa dem.

Får väl lov att ta och fortsätta sticka. Fredagskvällen, igår, spenderade jag under kärlekens filt (som alltid när han jobbar) och började sticka på strumpa nr. 2. Och från resåren, förbi hälen och början på längden klarade jag finemang utan att se efter något mönster eller klipp på youtube. Krävdes bara tre strumpor och så hade jag det inpräntat. Pluspoäng till mig. Och jestas vad det går undan, för idag blir jag klar med den. Jag får väl så småningom börja fundera på annat man kan sticka, än strumpor, men för tillfället känns det som att det är det jag kan och vill ha.

Och det var mina morgonfunderingar. Skall under dagen skriva ett inlägg om hur man kopplar av. Och om stress. Fick en fråga till mitt "kära bloggläsare, nu behöver jag er hjälp"-inlägg igår. Och ni får hjärtligt gärna fortsätta komma med frågor eller tips på inlägg. För även om jag bloggar för min egen skull så vill jag ju också vara lite er till lags. ;)

Här är Leila denna morgon. Fina Leila som har en extra tå på varje tass.

IMG_1363

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar