måndag 27 oktober 2014

Dag femton och ljud i skogen

HEJ VET NI VAD? Idag är det femtonde, dag 15, som jag är RÖKFRI. Jag skulle ju ha kunnat klappa mig själv på axeln å ba "Grattis Carro", men har varit så röksnål hela dagen, så jag orkade inte. Istället så får ni vara snälla och säga "grattis".

Men ändå, 15 dagar tycker jag är ganska mycket. Jag kunde ju ha skitit i det och bara fortsatt röka. Speciellt när jag slutade få nikotin genom mina patroner till el-cigaretten och det slutade smakade någonting alls. Absolut när det tar så otroligt och onödigt länge att få hem nya patroner på posten. Så man är helt utan. Och det går framåt. En dag i taget. Jag är förbannad mellan varven, men då tillåter jag mig att vara det. Jag har ju mina fina stunder också.

Idag på eftermiddagen när röksuget var nästan som värst så bytte jag om min klädsel. Sambon skulle ändå göra ett "patientsäkerhetsprov" så jag tyckte det passade fint att jag sprang av mig lite.  Gick först till en av alla skogsvägar som finns här i byn, la på en fin låt i hörlurarna och så började jag springa. Tänkte att när ingen ser mig så får jag springa hur fult jag vill. Jag dansade lite också, men gick för det mesta.

Sen stannade jag för att ta bild av mina fina skor och då hörde jag ljud från skogen. Lät som en ko. Som mitt sinne med detsamma kopplade till en älg. Och såg sen i min vilda fantasi hur jag skulle bli jagad av älgar och björnar. Och då började jag springa på riktigt. Det var inte långt jag hade hunnit in på skogsvägen, men banne mig vad snabbt det gick tillbaka. Hade också ljud för mig och hoade "lite".

"HUUU!" lät jag och klappade i händerna. "HUUUOOOAA!"
Mötte sen ett par som var ute och gick, saktade in och sa bara "hej" med ett stort leende.

Sprang in till biblioteket och lånade hem böcker. Drogs tydligen till blått och harmoni idag.

IMG_1901

4 kommentarer :