måndag 13 oktober 2014

Carro vs. träning

Åh. Även om morgonen började lite sådär halvt okej, så har den fortsatt fint och riktigt bra till slutet. Man vet ju aldrig vad dagen för med sig, och idag hände det något jag aldrig trodde skulle ske. JAG HAR MOTIONERAT. 

Eleonor ringde på eftermiddagen och frågade vad jag hade för planer. Såg redan framför mig hur jag låg på soffan, chillade och njöt av att vara ledig. Men så hann jag inte längre, för då hade hon redan bestämt sig att ikväll skulle jag med på "I form för livet"-föreläsning  + gymnastik utomhus. Åh herregud tänkte jag, och han inte säga emot innan Eleonor sa: "Vad bra! Jag kommer efter dig lite före föreläsningen ikväll".

Och där var det inte riktigt någon återvändo. Jag som inte äger träningskläder egentligen, hittade de mest bekväma och skönaste kläderna. La på mig de enda skor som är menade att gå i, utan klack och åkte med. En trevlig föreläsning, med mycket skratt. Det var mest arbetskompisar som var där och vi blev ett litet och härligt gäng. Det var ju trevligt att sitta och prata.

Men sen skulle vi gå ut och gå. Och herre min tid vilken fart det var på kvinnorna. Till en början hann jag med, men sakta men säkert hamnade jag längst bak i ledet och bara var nöjd att jag överlevde. Efter 3 km (mer eller mindre) så var det äntligen dags att stretcha och avrunda. Och egentligen var det ju ganska kul, men mest bara för att det var en hel massa andra människor med också.

Frivilligt skulle jag inte gå ut, endast för att motionera. Det är ju inte riktigt min grej, och det är min inställning. ;) Men något nytt har jag ju fått pröva på ikväll. Och det blev en bildlöst inlägg för jag insåg att det var lönlöst att ta med kameran om kvinnorna hade planerat att halvspringa genom byn. Haha.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar