tisdag 21 oktober 2014

Brydde mig faktiskt noll vad folk skulle tänka eller prata. För jag hade kul.

Mina patroner tog slut till el-cigaretterna, och hela gårdagen var jag utan el-cigarett. Åh herregud. Och det får jag vara nu tills det kommer mera på posten. 3-6 arkipäivä känns som en evighet. Så även om jag velat blogga igår, och speciellt svara på frågor om hur man tar det lugnt och skriva fina blogginlägg, så lät jag bli. För jag känner att jag inte riktigt var personen att skriva om sånt då. Men det här var min gårdag:

Mitt i dan var det besök hos tandläkaren. Lagade ett hål i tanden (jag inte känt av, så jag trodde till först inte på att det var ett hål), och fick flera bedövningar, för det ville inte ta. Innan femte sticket bedövning så sa jag åt tandläkaren att bara börja arbeta (tidii fo närve). "För jag överlever nog". Han sa helt coolt att "nog överlever du, men det tar bara mindre ont". Men det tog ju ont ändå.

Bedövningen började sedan arbeta och jag dreglade. Eftersom jag inte hade fått "röka" så var suget enormt så jag bestämde mig för att gå ut på en lite promenad innan kärleken skulle komma hem från arbetet. Hade bra musik i öronen, så istället för att promenera så dansade jag fram. Nästan. Brydde mig faktiskt noll vad folk skulle tänka eller prata. För jag hade kul. Så där halvsprang / dansade jag fram, med halva ansiktet bedövad och dreglet som rann. (he va no närve som fo tidii å).

Och resten av dagen flöt på. "Lite" humörsvängningar. Hann fundera på att köpa tobakspaket tills jag får patroner till min el-cigarett (gjorde inte det), åt plättar med kärleken, umgicks en sväng på kvällen med Eleonor och tre hundar. Avslutade kvällen med bättre humör och film- och myskväll med kärleken.

Men nu är det en ny dag med nya möjligheter och jag är fortfarande utan el-cigarett. Jag veeeet att detta är en vana som måste brytas, att allt är möjligt och det blir  bättre. Men just nu så går jag på en lina och det är nervpirrande. Vill ni läsa om något annat är mitt abstinens eller bara hjälpa mig, så släng en kommentar. Säg hej eller något jag skall skriva om (ele något du funderar på), så kommer jag på andra tankar för ett litet tag.. :)

10 kommentarer :

  1. Läs denna bok boken "äntligen icke-rökare". http://www.bokus.com/bok/9781848372344/antligen-icke-rokare-det-enkla-sattet-att-sluta/

    Läs den ett varv till ifall inte det första hjälpte.
    Skriven av en man som storrökte i 30 år men är nu rökfri. Inget propaganda.

    Själv rökfri och mycket pga denna (läste den lite över 1 varv), hjälpte till att tänka rätt angående tobaken!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska skriva ett inlägg om hur din stil har ändrats genom tiderna! I högstadiet minns jag dig som en med nitar, håret färgat i olika färger (?) Kan ju va att jag minns helt fel också men har faktiskt nå minne av att jag var rädd för dig ibland! :D Int för att du på nått sätt såg hemsk ut, utan mer för att du var en sån som tog plats och int var rädd att säga din åsikt och sådär :P OK pinsamt nu om jag helt blandar med nån annan men jag tror int de? Minns då ja var in på din blogg för första gången för en tid sen and i was like WOW! Är det samma kvinna?!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag fått tipset från så många om den boken, så jag måste väl ta och vika in via biblioteket och hoppas de har den på plats. :) Tack för tipset. Det handlar ju nog om hur man tänker om saken, och det är nog det jag måste arbeta med nu..

    SvaraRadera
  4. Kyllä, jag har hunnit ha håret i regnbågens alla färger så kanske är det mig du tänker på. Vågar nog ännu ta plats och säga hur jag vill ha det, men inte behöver man vara rädd mig. :) Kan noo skriv.. Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  5. skriv om dina katter, de är så golliga! :D
    (jag förstår att det kan låta ironiskt, men nej, jag gillar katter jag)

    SvaraRadera
  6. Åh det gör jag så gärna! Ett kattinlägg är på kommande!

    SvaraRadera
  7. Om du på riktigt vill sluta röka så rekommenderar jag den ovanstående boken. Läste den själv och har nu varit rökfri i 6 veckor. Nu var jag inte en rökare som rökte ibland eller bara när jag var ute, utan jag snackar ett paket om dagen och minst två när det var fest.

    Kan ju inte påstå att det var så jätteroligt den första veckan, men nu är det desto roligare och bättre :D

    SvaraRadera
  8. Carro2: Jag rökte också ganska mycket den senaste tiden och överlag har jag varit rökare i 11 år. Nu känner jag att det är slut och jag är rökfri för alltid! Boken är jättebra, Carro 1, jag lånade den också först från biblioteket men sen när jag ville läsa den igen (gjorde ett misstag första gången att inte följa det till punkt o pricka) så köpte jag boken för att alltid ha tillgång till den. Första veckan var för mig jättesvår också, men det går om..

    SvaraRadera
  9. Åh det blev mycket Carro här nu, fint så! Tyckte jag såg att boken var slutsåld för tillfället vid adlibris, så till en början är det nog bara biblioteket som gäller. Är det övningar man måste göra i samband med boken eller? :)

    SvaraRadera
  10. Nää..inga övningar. Det är mest att få in det rätta psykiska tankesättet och att faktiskt förstå varför man fortsätter och varför det är så dumt att fortsätta och att faktiskt sluta en gång för alltid.

    SvaraRadera