onsdag 22 oktober 2014

Att få möta ett av de mäktigaste djuren

Åh herre min tid vilken lycka det var idag. Jag körde i arbetet och fick så lov att stanna bilen mitt på vägen. För en god orsak. Ovanför mig så flög en örn runt. När jag steg ut ur bilen och kikade på den så flög den lite närmre mig. Kanske var den lite nyfiken på mig också? Lite synd att det ser ut som att den vore långt borta på filmen, när den egentligen var nära. Jag är så glad att jag tittade lite omkring mig när jag körde, och att jag var snabb att ta fram telefonen.

En bit ifrån så flög örnens kompis. Och jag blev så glad. JAG HAR FÅTT SE TVÅ ÖRNAR IDAG. AAAAH. Mitt kraftdjur.
Det här blev en riktigt lyckodag och det blev den bästa pausen i vardagen på länge. Lever länge på detta.

Och jo. Jag ropar "hej" till örnen i filmen, och vet inte vad jag hade förväntat mig. Ett hej tillbaka, kanske?
Det går att se filmen i HD-kvalitet.

6 kommentarer :

  1. Jaa! Jag är så glad att jag har fått se så många örnar på kort tid. De finaste av alla fåglar :)

    SvaraRadera
  2. Havsörnen bruk alltid vara med när man är ute o vitchar näten med pappa, både sommartid och vintertid :) ibland svävar de en bit längre bort eller så är de ner på marken. ibland 7 stycken på en gång till o med :D

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Jag såg för inte så länge sen nere vid hamnen två stora örnar som satt på samma sten och filosoferade över livet. Och förra sommaren / hösten så fick jag "följe med" en och samma örn, då jag hittat hens bo. :) De är så fina!

    SvaraRadera
  4. i somras satt det en örn på vägkanten (!!) när jag körde förbi, mäktig syn!

    SvaraRadera
  5. Åh så kul! Det är nog ingen skillnad hur många gånger man ser dem. Det är lika mäktigt varje gång. :)

    SvaraRadera