fredag 10 oktober 2014

"Wild and crazy"

Godmorgon. Igår kväll hände något häftigt. Körde på en mindre väg i mörkret och hux flux så hade jag en uggla som flaxade framför vänster framlykta. Tur jag körde sakta och inte på ugglan, för den var sen spårlöst försvunnen. Men det var en fin upplevelse. Nästa gång det sker så önskar jag att jag har kameran med mig och att ugglan stannar en stund för en photoshoot.

Och i morse testade på att vara lite "wild and crazy" i morse och låg kvar i 20 minuter i sängen, efter att väckarklockan pep till, innan jag steg upp. Mitt i allt så kanske behöver jag mindre tid på morgonen, mitt i allt inte. Återstår att se. Det viktigaste är ju förstås att man inte somnar om där man väl ligger. Och ändå hinner med alla morgonsysslor, utan stress. Men att fastna i mönster och rutiner gör en ganska handikappad om det sker förändringar.

Har en arbetsdag framför mig och efter det så väntar en ledig helg halleluja, igen. Har fått så mycket fredagsfeelis redan den här veckan, så jag är taggad och mitt bästa jag. Och kvällens planer är att *trumvirvel* börja sticka på strumpa nr. 2.  Och fixa något gott att äta när kärleken kommer hem från jobbet. Våra rutiner är att, även om vi arbetar från varandra nån dag eller flera, så ser vi ändå till att äta och ha en fin stund tillsammans när vi båda är hemma. Sak samma då om det blir en sen middag. Bättre än ingen alls. Och det är såna rutiner jag tycker är bra och skall hållas kvar.

Och nu ska jag fortsätta vakna till denna fredagsmorgon och dricka mitt kaffe klart. Mitt i allt dyker det upp ett tidsinställt blogginlägg under dagen, mitt i allt inte. Det var ju det här med att fasta i rutiner. ;) Må så gott!

 

IMG_1627Gammal bild. Hoppas på väder för fotografering denna helg.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar