måndag 13 oktober 2014

Abstinens

Hade tänkt att jag inte skulle klaga i denna blogg. Och speciellt inte nu när jag försöker sluta röka. Men nu gör jag det.

Den här natten har varit jobbig. När det blev dags att gå och sova så var jag trött. Ändå låg jag vaken länge. Kändes det som i alla fall. När jag väl somnat så vaknade jag flera gånger under natten. Och drömmarna. Konstiga drömmar, och den sista var så verklig att jag inte ens kunde styra över den. Är ju annars medveten om att jag drömmer, så då är det enkelt att bara svänga om en dröm om den börjar fara på villovägar. Men det gick inte. När jag vaknade sista gången kändes det som att alla celler var i småbitar och som mitt hjärta hade brustit.

Tills jag kom på att detta är ju abstinens. Fick då ta och skärpa mig, tänka att "det var bara en dröm" och det blir ju bättre. Om inte annat så får jag sova ut i morgon. Det har jag bestämt.
En sak som dock är lite tufft nu när jag drömtyder är att drömmen ändå hänger ihop. Med färger, händelser, och oftast har de en annan betydelse än vad som just händer i drömmen. Så kan man ju också svänga på en situation, och få den lite positiv.

Och nu har jag klagat klart. Vad har vi lärt oss av detta? 1. Börja inte röka. 2. Drömmar är endast drömmar. och 3. Jag får intala mig själv att jag är ung och orkar jobba idag, även om sömnen är på minus.

Här är dagens kaffe. Kände mig tydligen ändå kreativ efter natten.

IMG_1404

7 kommentarer :

  1. Ja själv så hade jag svårt att somna åxå. Var så där lagomt trött i morse. Jag har inge bra tipps till dig men du borde ha 1000 olika vackra händelser med familj, vänner och lilla gubben :-) att ta till så hjärnan får nåt annat än ett sug på en cigg. Det är även en vana som ska brytas åxå. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Va bra att du bestämd de för att slut röjk! kämpa på! minns he va tufft men he gick ju lättare för varje dag. styrkekram <3

    SvaraRadera
  3. he va från din vän Pamela va tydligen int inlogga :D

    SvaraRadera
  4. Tack gulli vännen! Ja jag har ju mina fina stunder då jag står och halvropar åt elcigaretten varför den inte kan ladda snabbare, medan andra stunder är jag så lugn och harmonisk. Det blir väl bättre för varje dag :) <3 kram

    SvaraRadera
  5. Åh, jag måste kunna ta det lugnt också utan att tänka på cigg. Men nu är det lättare med elciggen. Hoppas på att det jobbiga humöret som uppstår nu som då och abstinensen försvinner hastigt och lustigt :)

    SvaraRadera
  6. Ja då förstår jag. Sånt sug har jag inte haft. Du gör det bra som försöker sluta. När jag slutade med snus för 8år sen så blev det som värst under andra otredje veckan. Efter fem veckor fanns inget behov eller tanke på snus men jag slutade med kaffe samtidigt åxå.

    SvaraRadera
  7. Oh my, några veckor till nu då bara...

    SvaraRadera