söndag 19 oktober 2014

1 vecka utan tobak

Åh vad jag tycker om söndagar. Att sova så länge man vill (de söndagar man får göra det), och få vara kvar i varma sängen efter att man vaknat. Dricka måriskaffi länge och i lugn och ro. Och allting är så stilla på söndagar. Denna söndag så regnar det, vilket gör att mysfaktorn är på hög nivå.

Och igår kväll hade jag och kärleken värsta lördagsmyset. Åt god mat, myste, tittade på film, åt chips och dipp och hade det riktigt bra. Jag råkade sen somna och vaknade av att kärleken väckte mig med en kattleksak. Hahaa.

Bloggen har fått ta lite paus, och speciellt denna helg. I fredags var jag ju ut på en liten promenad, och igår så var jag tillsammans med Eleonor och hunden Diesel på en snabbpromenad också. Idag får det vara vilodag. Jag går ju inte för att motionera, träna mig eller nå ett visst mål. Jag är ju nöjd med hur jag ser ut. Men det som är bra med att vara ute om promenera är att jag sover som en stock om nätterna. Och så tänker jag inte på tobak. Det är exakt en vecka nu som jag endast rökt el-cigarett, och det börjar gå bättre. Visst kan jag bli sur, röksugen, tycker tobak doftar gott, men när jag är ute och promenerar så får jag ju bort lite av suget.

Nu ska jag prova på att baka bröd. SPÄNNANDE! Lyckas det så kommer recept senare idag. ;) Ha en trevlig söndag!

IMG_0029-1Herr Fantomen denna söndag

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar