söndag 28 september 2014

Sover som bäst med 3D-glasögon på

Igår efter arbetet så hoppade jag med detsamma i duschen. Frös och kände mig allmänt blah. Det får man också ibland. Men efter att ha tvättat upp mig så blev jag som en ny kvinna. Väntade hem kärleken som också jobbade och så drack vi kaffe. Det stormade ganska fint igår också, så vi bestämde oss för att åka ner till hamnen. Såg konstigt nog ut att vara ganska lugn ute på sjön. Hade förväntat mig stora vågor, men det var endast några vita toppar vi såg långt ute på havet. Ändå inte ett sånt väder jag hade hurrat över att fara ut med båten i.

På väg tillbaka till byn så körde vi förbi "släton", med en massa ängar och hoppas på att få se några häftiga djur. Fick se en massa kajor och fyra duvor. Var inte beredd på duvorna så när de flög upp framför bilen så tog jag fram kameran på nån sekund och försökte få så många bilder av dem som möjligt. Gick sådär. Bara nån enstaka del av fåglarna blev skarp. Men så tänker jag att konst behöver ju inte alltid vara så skarpt och fint. Utan det går också att vara lite annorlunda, drömskt och eget. Så det är nog meningen att bilderna så se ut sådär. Hähä.

På kvällen så grillade kärleken god mat, vi tittade på 3D-film och hade lördagsmys. Jag sa till en början "fredagsmyyys", men blev sen påmind om vilken dag det egentligen var. Filmen var helt bra, men när det blev som mest spännande i slutet, och alla började slåss, så somnade jag. Sover som bäst till högljudda filmer och med 3D-glasögon på, verkar det som. Vaknade några timmar senare och fortsatte sen sova i sängen.

Och nu är jag vaken, dricker måriskaffi och får ha en lugn stund på morgonen. Tänker fortsätta gå igenom bilderna jag fotograferade igår, blogga lite till och annars bara ha det lugnt och skönt innan det blir dags att åka iväg på den sjunde, och sista, arbetsdagen för denna vecka.

IMG_0387

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar