onsdag 10 september 2014

Smakprov ur min dagbok

Jag steg upp tidigt idag. Också. Sen att tidigt för mig på lediga dagar är före klockan 9 så är det lite "schh" om. Men jag tycker om att sitta länge på morgonen. I lugn och ro med en (eller tre) koppar kaffe. Katterna släpper jag in en efter en, för de står inte inte ofta alla tre och väntar vid dörren, och de får sin frukost. Jag surfar runt och får en riktigt bra start på dagen.

Lite senare idag tänkte jag låta er in lite mer inpå mitt liv. Eller barndom. När jag var till Jakobstad sist och hjälpte mamma och syskonen med flytten så fick jag med mig hem mera bilder från när jag var lite. Och dagböcker. Jag har bläddrat lite i dem och det är ju sånt som jag nu inte tar så hårt att dela med mig av. Man väljer ju vad man vill dela med sig. Förstås.

Sen är jag lite rädd att jag kastat en dagbok där jag skriver om olycklig kärlek. OBS! Här är jag då 10-12 år. Men minns hur jag skrev att
"Varför faller jag bara för äldre män?". (Här skriver jag om en som var "kändis" i Jeppis på den tiden. Och Robbie Williams.)
"Men nåjaaa. De är ju mogna i alla fall."

HAHAHHAA.
Det var ett litet smakprov. Mer snuttar av mina gamla dagböcker publiceras senare idag. Här är en liten fågel som satt och chillade vid hamnen igår.

IMG_1063

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar