fredag 19 september 2014

Nätshopping

Det var inte tänkt att jag skulle vakna förrän väckarklockan idag. Men det gjorde jag. Inte så farligt mycket tidigare än det var tänkt att jag skulle stiga upp, och med en kurrande mage så tyckte jag att det skulle passa bra att få god tid på sig, dricka måriskaffi och äta frukost.

Igår kväll var jag lite impulsiv. Har nu i några dagar funderat, googlat, tittat videor och skickat mejl angående en pryl jag vill ha. Fick nog av att fundera när det bara började kännas mer och mer rätt, så igår shoppade jag. Tusan, man lever ju bara en gång. Och just nu. Så jag passar på att unna mig och satsa lite på mig själv också.

Minns 2009 då jag för första gången nätshoppade. Den gången tog det så länge, flera timmar, för bara några klädesplagg och ett par skor (som ändå visade sig vara för stora). Jag fick panik över om jag gjorde rätt och om saker skulle hitta rätt. Då bestämde jag mig för att det var första och sista gången.

I need Help

Såg ut typ så här. Tror faktiskt jag skrev ett blogginlägg på den tiden över den traumatiska upplevelsen över att handla över internet.

Men nu har det tagit sig, och nuförtiden ser jag ut så här:

thumbs aloft

Egentligen är det ganska behändigt att sitta och "fönstershoppa" eller shoppa över internet. Speciellt då jag nu ändå bor en så bra bit från stan så jag vill inte riktigt köra de 40 km in dit. En väg.
Sen är det ganska nyttigt, i alla fall för mig, att få se priset av det man vill köpa. Då kan man ännu sitta och fundera över ekonomin och om det går. Istället för att kanske säga "Hujedamej" eller "Heja bara!" när tjejen i kassan säger priset. Och så slipper man trängas bland en massa folk eller gå runt i flera timmar. Höhö.
Och är det så att inga kläder man beställt efter faller en i smaken, så skickar man bara tillbaka dem. Nu är det dock inga kläder jag shoppade igår.

Vad föredrar ni? Shopping på stan eller över nätet? :)

1 kommentar :

  1. Numera shoppar jag i princip allt från nätet, kläder, skor, accessoarer, elektronik o.s.v. Så smidigt! :)

    SvaraRadera