onsdag 17 september 2014

Med en plastpåse på huvudet

I morse satt jag en bra stund framför datorn och bara tittade på "Skapa nytt inlägg".  Hade mycket och ingenting att skriva, så jag lämnade fram en tom sida. Blogginspirationen var inte riktigt på topp. Jag har haft mycket på gång och varit lite trött. Nej, nu skojar jag. Jag har varit trött. Men så är det ibland. Tror att jag slappnat av efter att fått besked om fast anställning och att skolan blev klar snabbare än tänkt. Är det inte knepigt att man blir ofta trött eller sjuk när man tillåter sig att slappna av? Vad är logiken i det?

Nu är jag i alla fall på g att blogga igen. Sitter som bäst med en plastpåse på huvudet och låter hårfärg bubbla under den. Kärleken har färgat mitt hår med en målarpensel. Och jag är så tacksam. Tacksam över kärleken som lyssnar till mig, mina drömmar och drömtydningar. Som säger det jag behöver höra, och ger mig pussar och kramar. Det bästa som finns.

Och jo. Fick nya skatteåterbäringen idag, och fick med detsamma idéer om allt jag vill göra och köpa. Varför ska man spara då man kan leva i nuet? Möhööhö.

IMG_1627

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar