måndag 29 september 2014

Ledig och knasiga drömmar

Godmorgon! Jaa. För mig är det godmorgon. Och jag har helgfeelis. Så skönt att börja veckan så. Efter den sjunde och lugnaste arbetsdagen igår så fick jag andas ut och slappna av när jag kom hem. Firade med köttpiroger och tittade på "22 jump street" tillsammans med kärleken. Alla har vi ju olika slags syn på humor och skrattar till olika saker. Såna filmer som 22 jump street är min grej. Actionkomedi.

Och jag har sovit som en stock. Med knäppa drömmar. Har drömt om katter och spöken som gav mig önskningar. Och som jag önskade. Jag drömde om loppis, finska modetidningar som velat fotografera mig (HAHAHA) och jag som inte kunnat köra bil. Allt i en salig blandning. Vaknade när kärleken steg upp för att åka iväg på skolning till sjukhuset, och somnade sen om. För att kärleken sa att jag skulle sova igen. Sov då lite bättre med lugnare drömmar, och steg upp för en timme sen. Nästan så där exakt på tiden.

Idag tänker jag njuta av att vara ledig. Dricka mitt måriskaffi lääänge. Fixa mig i ordning för dagen och sen, kanske, våga mig ut i den soliga stormen och fotografera. När jag nu äntligen har en fjärrutlösare utan sladd så vill jag prova den funktionen så mycket som möjligt. Och tills jag bloggar igen, lite senare, så önskar jag er en riktigt fin dag och start på veckan.

Här är en bild av en av de tre prydnadskålarna jag fick av svärföräldrarna när jag fyllde år. Otroligt stora är de och jag tycker de ser ut som enorma och vackra rosor. Annorlunda och fina.

IMG_0410

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar