lördag 27 september 2014

Höststorm och idéhäfte

Det blir tydligen dåligt väder varje gång när jag införskaffar ny kamera. Min första systemkamera skaffade jag på lucia, 13 decemeber, och hade tänkt gå ner till torget för att ta fina bilder. Men från att då knappt ha varit någon snö, så började det snöa. Och rejält.

Jag har som inte riktigt hunnit eller vågat vara ut med min Canon 700D ännu. De dagar jag har haft passligt så har det varit ruggigt. De kvällar jag jobbar har det varit fint. Och igår kväll skulle jag ha haft tid, lust och ork, men det var en otrolig höststorm. Och fmi.fi varnar för vind. Får väl bara vänta på bättre tider. Typ norrsken. Gärna i morgon kväll efter 21.00. Om inte annat så får jag ta mycket bilder av katterna.

Steg upp tidigt idag. Jobbar helg, men det känns nog helt okej. Får sova ut i morgon ändå, och sedan ha två lediga helger efter varandra. Borde kanske också ta och skaffa ett idéhäfte som jag sitter och skriver i innan jag somnar. För det är då jag mitt i allt får mycket att skriva om. När man sen några timmar senare sitter med sin kopp måriskaffi och är yrvaken, så är alla idéer spårlöst försvunna.  Men månne inte de dyker upp igen under dagen.

Hoppas ni får en fin lördag. Och fortsätter stormen, ta det som en möjlighet att få mysa under en filt och ha tända ljus som lyser upp i mörkret. :)

Varsågod. En kattbild. Herr Fantomen.

IMG_0169

 

1 kommentar :

  1. Som vanligt en fin kattbild. Jag älskar dina kattbilder. Det gäller naturligtvis att också ha fina katter till hands och det har du. Fantomen är min favorit.

    SvaraRadera