fredag 26 september 2014

Historien om när jag fick en --- i ansiktet.

Godmorgon! Har just vaknat, släpat mig ur sängen, tryckt på kaffekokaren och fixat mig i ordning medan kaffe pållat i kokaren. Släppte in katterna som nästan sprang på varandra. Bara för att hinna först till matskålen. Haha. Tänkte sitta här nu och ha en lugn stund på morgonen, innan jag åker iväg på några timmars jobb.

Måste berätta om vad som hände igår kväll i jobb. Mitt i en vårdåtgärd så kände jag att det var något som rördes vid vänstra sidan av ansiktet. Nära hårfästet. Funderade tyst för mig själv om jag kunde vara svettig, tills jag kom fram till att det var jag inte. Det är ju kallt nu. Släppte tanken tills det började kännas mer. Hann då fundera om mitt hår blivit elektriskt.

Såg mig sen i spegeln fram och tillbaka och ser något medelstort och svart som kröp mig I ANSIKTET. EN ÄLGFLUGA. Den fortsatte ner mot halsen och då var jag snabb att vifta bort den. Såg dock inte om den for innanför tröjan eller någon annanstans och jag fick "lite smått" panik.
Hade velat svära och springa runt och skrika. Men så kan man ju inte göra när man är i jobb. Var istället en professionell vårdare och försökte hålla mig lugn. Det var tufft att hållas cool inför klienten.
Hittade sen älgflugan bredvid handkranen och tog ett papper och tryckte sönder jäkeln. Spolade sen ner den. Och tänkte "Moahahha / men banne mig om jag har fler på mig".

När jag kom hem så fick kärleken inspektera mig och jag hade inga fler obehagliga kryp på mig. Tack och lov.
Och det var historien om då jag hade en älgfluga i ansiktet.

Här var jag lyckligt ovetandes om vad som skulle hända 8 timmar senare...

IMG_0231 IMG_0265

2 kommentarer :

  1. Yäk... de är verkligen för äckliga...

    En gång hade jag en älgfluga på mig morgonen efter att jag hade varit till skogs... jag var på ett pilatespass vid gymmet när jag märkte att det kröp. Jag mosade älgflugan diskret med fingrarna och gömde den under yogamattan :D

    SvaraRadera
  2. Åh fy då! Låter ändå som att du kunde hålla dig lugn, om du bara mosade den och gömde den under yogamattan. Haha, jag hade varit över hela gympasalen och skrikit, haha :D

    SvaraRadera