fredag 12 september 2014

Funderingar och norrsken

Sådärja. Solen har gått ner och dagen börjar lida mot sitt slut. Och jag har nog haft en bra dag. Jag har arbetat, druckit eftermiddagskaffe med kärleken, kokat mat till katterna och skrivit på min plan till examenstillfället. Jestas vad långt det blir. Fastän jag försöker hålla mig kort och koncist. För man kan ju få mycket vettigt in i några meningar också.

Fick också ett samtal från en telefonförsäljare. Företaget lät som ett flicknamn och det var en man i andra sidan luren. Tror inte jag var så koncentrerad för när han frågade om namnet lät bekant så sa jag ba: "Näää, int känner jag dig!". Haha.

Annat då.. jag har funderat på stödstrumpor. Fick tips från coachen (en klient) för några veckor sen att kanske jag borde börja använda stödstrumpor. Speciellt i mitt yrke. Jag bara fnissade. Fyller 24 år om 13 dagar. Är det verkligen dags för mig då att börja använda stödstrumpor?
Och jag vet nog vad de är bra för. Och att man kan använda dem i förebyggande syfte. Men ändå. Jag som tycker att jag är ung och har pigga och snygga ben.

Nu skall jag sluta fundera så mycket mer. Varken på examenstillfälle (det fixar sig) eller stödstrumpor. Istället skall jag lyfta blicken mot himlen resten av kvällen, för de lovar norrsken. Wihoo!

Här är tre gamla bilder från förr då jag fångat norrskenet på bild.

27082013-IMG_1147-227082013-IMG_1083-227082013-IMG_1125

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar