söndag 14 september 2014

Frivillig tystnad och finska tidningar

Det har varit frivilligt tyst här på bloggen idag. Efter arbetet var jag via butiken. Istället för att köra hem åkte jag vidare till svärföräldrarna. Fick kaffe och glutenfria kex. De har fått fisk i helgen igen, till katterna, och rensat fina filéer. Var så mycket att det kommer att räcka länge nu till katterna. Och jag fick två finska tidningar att läsa. Tänker öva upp min finska, och var är nu bättre än att läsa tidningar då? Tidningsholic som man är.
Sen jag kom hem så tog jag ett varmt bad, drack en kopp kaffe till på soliga terrassen. Tittat film, ätit och annars bara tagit det lugnt. Det är ju faktiskt söndag, vilodag.

IMG_1480 IMG_1481

Hahahaha. Gillar sista meningen "Muista silti nukkua tarpeeksi".

IMG_1485Roligt att bläddra runt och läsa i finska tidningar. Det här är just nån slags hälso-tidning, och det är jag ju intresserad av. Hoppar dock förbi tränings- och dietsidorna. Det är inte lika intressant.

 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar