tisdag 30 september 2014

Dagens önskningar och katten Mohicana

Godmorgon. Ny dag med nya möjligheter och jag sitter äntligen med måriskaffi. Har vaknat x-antal gånger inatt och trott det varit dags för kaffe, tills jag sett klockan och att det egentligen bara var tid föra att sova. Måste sluta med såna fasoner. Och kanske dra ner lite på sköldkörtelmedicinen.

Men är nog ändå ganska utvilad och redo för en arbetsdag.

Idag hoppas jag på sol. Och gärna lite vindstilla väder, för nu har det nog stormat färdigt tycker jag. Att min telefon hittat hem igen från service. Helst att de har bytt ut hela spektaklet till en ny telefon, bara för att göra kunden glad och för att de haft en bra dag på deras service-arbete.  Och så önskar jag att ni får en fin dag.

Så här såg Mohicana ut igår kväll innan hon skulle "gå" ut. Katten kan hålla sig och sin blåsa i över 16 timmar (vi har kollat en gång när hon skulle frivilligt gå ut), och man får egentligen bara ta och bära ut henne om man ska få någon aktivitet i katten. Jag testade filma igår också med kameran, för hon hade mycket på hjärtat medan hon var i famnen. Men inget ljud hörs när jag förde över filmen till datorn? Mystiskt. Måste undersöka saken närmre senare idag.

Må så gott!

IMG_0475

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar