tisdag 30 september 2014

Dagens märkligaste men häftigaste möte

Idag hände en häftig grej. Jag fick av en slump möta en människa som satt och skrev i ett häfte. Även om jag är nyfiken av mig så är det ju inte det första man frågar av en främling. "HEJ. VAD SITTER DU OCH SKRIVER?" Så då gör man som allt annat vanligt folk. Pratar om vädret.
Tills människan visar häftet åt mig, utan att jag frågade något om det. (Har förstås ett dåligt pokerface så det kanske syntes att jag var nyfiken).

Jag är hel, perfekt, stark, kraftfull, kärleksfull, harmonisk och lycklig.


Det var den första meningen jag läste, och så utbrast jag:
"Men jestas! Samma affirmation har jag hållit på med i flera år!"
Sanningen är att den affirmationen började år 2011. Jag läste den flera gånger per dag. Det första när jag vaknade, och det sista innan det blev natten. Och knappt ett år senare hade mycket gott hänt i mitt liv. Jag hittade kärleken, blev frisk, stark och lycklig. Det där med att vara harmonisk går ju i vågor, speciellt som kvinna.

Människan berättade att annars lägger hen undan häftet om det kommer någon annan i närheten. Men av någon orsak inte idag. Och så började vi prata om vår samma passion. Tankens kraft, universum och kvantfysik.
Blev också påmind om mycket som man har lätt för att glömma. Och tänkte att det finns nog banne mig en mening med allt som sker. Och en mening med alla människor vi möter. Och att vill vi har någon ändring i vårt liv eller hur vi upplever andra människor, så är det helt upp till oss själva. Mer om det i ett senare inlägg.

Vi har alla något att lära oss av varann. Och lära oss om oss själva, genom andra.

Jag tar tacksamt emot universums alla gåvor.

Och väljer jag mellan att vara en krabba eller fiskmås, så tar jag fiskmås alla gånger. Att flyga högt i skyn, utan rädsla. Hanterar motgångar och fortsätter sedan sin färd. Att följa sitt hjärta, stråla av glädje och våga pröva vingarna.

IMG_0521

 

3 kommentarer :

  1. Du har så bra blogg, du har inspirerat mig att ändra saker i mitt liv som jag inte vågat och bara hållit på med. Du har fötterna på jorden och jag tycker om att läsa dina funderingar och att tycka om sig själv, uppfylla sina drömmar. Så nu försöker jag göra det och ta ett steg i taget, vi lever ju bara en gång :)

    SvaraRadera
  2. Åh tack! Denna kommentar gjorde mig så glad. Jag hoppas du vågar möta dina drömmar. Och fortsätter läsa bloggen! TACK TACK TACK, och må gott! Kärlek!

    SvaraRadera
  3. […] Och sista dagen av September fick jag träffa en människa som påminde mig om sånt jag kanske lite glömt bort. Eller ”inte hunnit” tänka på. Att jag är hel, perfekt, stark, kraftfull, kärleksfull, harmonisk och lycklig. […]

    SvaraRadera