tisdag 30 september 2014

Carolines memoarer

Åh en sån dag det har varit. Har skrattat till tårarna sprutat, tack vare mig själv. Läste igenom lite som jag skrivit på arbetet, och en mening blev så knepig så den skulle nästan ha passat bland "Journailgrodor". Hade till och med sagt på mötet när jag satt och memorerade att "Jag skall nu skriva klart och tydligt så att alla förstår." Hahhaha. (och nu är det kanske mest roligt för mig och kollegorna som vet vad jag skrivit, men i alla fall).

Borde kanske också börja skriva på "Carolines memoarer", men bara ta fasta på de lite roligare stunderna i livet. Skannade in några viktig bedömningspapper som examenskomission skall få, och det är nog tur att jag nu redan är bedömd och färdig med skolan, för det blev lite knepigt fram och tillbaka på det där mötet.

Det finns två papper. En självbedömningspapper som jag tror ingen egentligen läser. Så där tänkte jag att jag kan ju vara lite rolig. Sen på det andra pappret så skall läraren och min bedömare från arbetsplatsen fylla i, och lägga in mitt vitsord och hela faderullan. Just det pappret som examenskomission skall få.

Självklart skrev jag på fel papper till en början. Och gav järnet.

1. Jag tänkte att om man har turen att få ge sig själv en bedömning och vitsord, så ska man ju sikta mot topp. Så jag ringade in vitsord 3 med ett hjärta. Läraren och bedömaren gav mig också samma vitsord, men lade en ring runt.

carolineexamen1-1

2. Tänkte förklara kort och gott varför jag är duktig i arbetet.. så jag skrev.
"Tar initiativ, skolar sig och håller fötterna framme. Och hjulen på vägen. HÄHÄ! :)"

(OBS! Hade hunnit arbeta 2 veckor i mitt arbete tills jag var i diket med bilen. Då var ju det testat)

carolineexamen1-2Sen upptäcktes det att jag satt ju och skrev på helt fel papper. Men tydligen gjorde inte det något, för även om jag erbjöd mig att printa ut ett nytt och rent papper utan några grodor på, så var nog läraren nöjd att skicka in det här. Haha. Anna mun kaikki kestää.

Tur att jag är färdig med skolan. Med högsta betyg.

Och när jag inte har mina fina stunder så är jag faktiskt ganska ordningsam och skärpt.

 

 

2 kommentarer :

  1. Man kan inte alltid vara på topp. ;)

    SvaraRadera
  2. Mjaaää. Men egentligen kände jag ju mig på topp när allt detta hände. :D

    SvaraRadera