måndag 7 april 2014

Ny vecka, nya möjligheter

Igår efter att ha slutat arbetet så var jag via svärföräldrarna och butiken en sväng. Vidare hem för att dricka eftermiddagskaffe och gick sen ut på en promenad med kompis-Malin och hunden Saga. Var riktigt skönt väder och roligt att få umgås och prata på en skogsväg. Väl hemma igen så tappade jag upp ett riktigt varmt bad, läste bok, lackade naglarna och hade en lugn och fin kväll.
När sambon kom hem från jobbet så åt vi mat och tittade på tv, och jag hade ett riktigt fint avslut på veckan.

Har sovit gott och vaknade upp till en ny vecka, med nya möjligheter. Har varit vaken i cirka en halvtimme och sitter och dricker måriskaffi som bäst. Skönt att inte ha bråttom någonstans, och bara få sitta i lugn och ro och vakna till.
Idag och i morgon har jag närstudiedagar i utbildningen till missbrukarvård, och det kommer att bli två intressanta dagar. Idag skall vi få föreläsning om familjterapi och KBT (wohoo!) och i morgon är det "den professionella självkänslan" på tapeten.
Sen är det bara att tacka för halvåret vid yrkeshögskolan och så är utbildningen över. Det gick undan, och har varit roligt. Missbruk finns ju överallt, och i alla dessa former, så det är nog en bra kunskap att ha.

Ska fortsätta med mina morgonsysslor nu, och se om jag får ihop något tidsinställt blogginlägg till senare under förmiddagen. Här är i alla fall några bilder från promenaden igår.
Ha en riktigt fin start på veckan, gott folk!





2 kommentarer :