onsdag 2 april 2014

Morgonbloggen

Godmorgon. Bloggen förvandlades till en morgonblogg igen nu, även om jag har haft lediga kvällar.
Igår efter arbetet så hade all snö som fallit under natten smält bort. Istället var det solväder igen och riktigt fint. Åkte hem och drack eftermiddagskaffe med kärleken. Pussade honom innan han for iväg till jobbet och själv åkte jag iväg för att fotografera. Var via ett fågeltorn och fick se öppet hav och en rama samling av svanar. När jag fotat färdigt åkte jag vidare till grannbyn för att tanka bilen (vi kan nog tanka i byn vi bor i, men där får man inga plussa-poäng ;)) och handla lite gott.

Resten av dagen och kvällen så firade jag med att tappa upp ett varmt chocklad-bubbelbad, läste bok och sen tittade jag på tv. En riktigt fin dag.

Och nu sitter jag med kärleken bredvid mig och dricker måriskaffi. Blir en lite annorlunda dag idag, för jag skall på eftermiddagen på skolning i demenspass. Det är en minnesskötare som håller skolningen och det blir intressant att höra vad hen, som arbetar varje dag med demensutredningar, har att säga.
Vi har ju redan i skolan pratat mycket om olika demenssjukdomar, men i stort handlar det om vem som föreläser och hur föreläsningen är uppbyggd.

Ska börja ställa mig i ordning nu för dagen och fixa ihop något tidsinställt blogginlägg som publiceras under dagen. Här är i alla fall några bilder från igår.

Ha en riktigt fin dag, gott folk!

 


Vackert 






Bubbelbad och bok.



 Känslan av att måste vänta på sin tur. Stackars Mohicana. ;)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar