måndag 24 mars 2014

Närstudier och sol

Igår så blev jag bjuden på "torkad frukt", som visade sig vara mjuk ingefära. En rama hälsoboost som brände fint i munnen.
Och vid skymningen hörde jag något ljud och tittade upp mot himlen, och fick en massa svanar som flög riktigt lågt. Mäktigt och vackert. Önskar jag hade kameran med mig, men det får lämna som ett minne på min näthinna istället.

Och nu sitter jag och dricker måriskaffi. Fick sova en timme längre än normalt. Lyx!
Har närstudier hela den här veckan med flera tenter och kunskap att suga in som en tvättsvamp. Och ändå ser jag det som en semester.
Det här med vuxenstudier passar mig riktigt bra. Att sitta tre år i skolbänken funkar kanske för många, men för mig är det riktigt prima som jag har det nu. Var ju 1 år i skolbänken med 18 veckors praktik. Och nu sista året arbetar jag och har 6 veckors närstudier med teori. Om om 9 månader så får jag alla papper i handen. :)


Ska börja ställa mig i ordning nu så småningom. Hade fixat en Prinsessan Leia-frisyr (Star Wars) frisyr åt mig innan jag somnade igår, och har nu speciella lockar i håret. Ett hårtips för den som hellre sover än att stiga upp tidigt och fixa till håret ;)

Annars så har de lovat riktigt fint väder hela veckan. Sol, sol, sol och plusgrader upp till 7 (hoppas på 17).
Ha en riktigt underbar dag, gott folk, så hörs vi lite senare!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar