tisdag 25 mars 2014

Macro photography

Hej gott folk. Började skoldagen med att fara tillsammans med klassen på studiebesök till "seniorgymmet". Det var till och med kunder som gymmade så det verkar ju vara en affärsidé som faktiskt fungerar. Och seniorerna hade det roligt. Undrar hur ett gym för pensionärer skulle gå runt här i byn, jämfört med in i stan?

Sen resten av dagen har gått undan känns det som.
Efter skoldagen körde jag långsamt hem, eftersom det verkade vara en dag då alla vill köra 40 på 80 (långtradare och traktorer som lugnade ner trafiken). Men jag hann ju se omkring mig lite.

När jag kom hem så hade jag ett paket som väntade på mig. Mitt macroset / mellanringar till kameran har hittat hit, och jag har testat på och fotograferat lite närbilder. Hur kul som helst. Fotograferade blomman i rabatten som öppnat sig lite mera och Fantomens öga.

Och tydligen hjälpte det att pipa lite i morse om läkemedelsräkningen, för "mitt i allt" så kunde jag räkna, och fick rätt. Räknar som en kalkylator medan läraren hade lagat ett UNGEFÄR = 1 gtt ifrån mitt svar (tydligen är det inte på liv och död när det kommer till dropp). Så nu vet jag i framtiden att lita på att jag faktiskt kan.

Såna här bilder blir det med mitt macroset :) Snyggt, om jag får säga det själv.







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar