torsdag 27 mars 2014

En siffra ifrån

Godmorgon. Det blev lite till en morgonblogg igen nu. Igår kändes som en lång skoldag. Vi hade tent och många andra lektioner. En var speciellt givande, och i min stil, så det kommer jag att blogga om lite senare.

Kom hem en fyra-tiden, och drack eftermiddagskaffe med kärleken och åkte sen vidare till butiken. Medan kärleken lagade mat så läste jag till patofysiologi-tent, och fortsatte sen med det senare under kvällen.
Om en timme så sitter jag och ser nöjd ut och skriver om kroppens alla celler och vad som händer med dem vid olika sjukdomar. Huhhu.

Orkade inte med så mycket mera sen igår kväll. Låg på soffan och tittade tv, spelade Candy Crush och hade en myskväll. Somnade som en stock när det var dags att ta natten.

Och läkemedelsräkningen igår.
Jag hade alla uträkningar rätt till tenten, men på svarspappret skrivit  EN siffra fel, och blev inte godkänd.
Men helt ärligt så känns det ingenstans i kroppen, för jag vet ju att jag kunde räkna. Och det är inget jag kan göra åt nu med detsamma. Får bara fint fara tillbaka om knappa två veckor då jag är i stan igen (och studerar missbrukarvård) och skriva på nytt.
Har ju lärt mig den hårda vägen att extrakolla allt några varv till, så att allt faktiskt stämmer (uträkningar + svar).

Och nu så skall jag fixa mig i ordning för skoldagen och åka in till stan. Har inga mer prov nu sen resten av veckan och får i stort sett bara ta det lugnt när jag är hemma och göra vad jag vill. Som typ blogga.

Ha en underbar dag, gott folk!


Här är en svamp på ett träd. Passar bra nu till patofysiologin, tycker jag.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar